Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
  • over ons
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Het roer om? Adverteerders als de nieuwe kapiteins
    Het roer om? Adverteerders als de nieuwe kapiteins
  • Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers beter presteren
    Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers ...
  • Stelling: ‘Het merk overleeft dankzij adverteren’
    Stelling: ‘Het merk overleeft dankzij ...
  • Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. Welke impact zien we binnen Google Ads?
    Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. ...
  • Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven?
    Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs ...
toon alle

热门手机游戏

  • Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop
    Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop
    8920
  • Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. Welke impact zien we binnen Google Ads?
    Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. ...
    6082
  • Na corona: het moment van de waarheid voor de bureauwereld
    Na corona: het moment van de waarheid voor de ...
    5612
  • Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty
    Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met ...
    5036
  • Tien tips voor een geslaagde online activatie
    Tien tips voor een geslaagde online activatie
    4992

vacatures

  • Channel Manager Retail

    Channel Manager Retail

  • TEAMLEIDER MERK & MARKETING COMMUNICATIE

    TEAMLEIDER MERK & MARKETING COMMUNICATIE

  • Online Marketeer (SEA, SEO, Analytics & Social)

    Online Marketeer (SEA, SEO, Analytics & Social)

  • Klik hier voor alle vacatures

热门手机游戏

@marketingfacts volgen
  • Social selling: meer dan ‘gewoon zichtbaar zijn’

    Social selling: meer dan ‘gewoon zichtbaar zijn’

    Hoe zet je socialmedia-volgers om in klanten? Want zichtbaar zijn is niet genoeg. In deze blog deel ik mijn eigen verkoopstrategie, die mij tweehonderd klanten uit social media opleverde.

    Lees verder »
    • Mieke Kuilman (Social Sales Academy)
    • 26 juni 2020
    • Advertising Social media Strategie
      • 306
      • 0
  • Marketingcommunicatietalent spotten in 2020: zoek de generalist

    Marketingcommunicatietalent spotten in 2020: zoek de generalist

    En ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de media- en marketingcommunicatiesector. Welke talenten zijn gewild in 2020? Waar letten recruiters op? Na jaren van zoeken naar specialisten, geldt vanaf nu: zoek professionals die niet alleen specialist maar vooral ook generalist is (en liefst algemeen ontwikkeld).

    Lees verder »
    • Aart Lensink (LVB Content Marketing)
    • 26 juni 2020
    • Loopbaan Strategie
      • 786
      • 0
  • Hoe laat je een scale-up verder groeien met content en data?

    Hoe laat je een scale-up verder groeien met content en data?

    Als scale-up (B2B) heb je een beperkt marketingbudget gecombineerd met de ambitie om snel te groeien. De eerste klanten van een scale-up komen vaak uit het netwerk, daarna is het noodzakelijk om buiten het netwerk een klantenkring op te bouwen.Na een aantal mislukte pogingen om sales te versnellen kozen we bij Basedriver voor een aanpak gebaseerd op content en data. Dit leidde tot tien keer meer online traffic en tien keer meer wekelijkse inschrijvingen op de nieuwsbrief. Hoe we dat deden, lees je hier.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 26 juni 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Strategie
      • 532
      • 0
  • Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

    Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

    Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model voor de effectiviteit van creativiteit en laten zien hoe creatie bijdraagt aan merksucces. Als je je vakantiekoffer nog niet hebt gepakt, doe je er verstandig aan om dit rapport er ook nog even bij te proppen. Of lees de samenvatting hieronder.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 26 juni 2020
    • Advertising Brand management
      • 1290
      • 0
  • Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’

    Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’

    Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel als geen ander. Sinds zijn twaalfde runt hij zijn social-marketingbureau GoSpooky. Hoe doet hij dat?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 25 juni 2020
    • Advertising Social media Innovatie
      • 1742
      • 0
  • Het roer om? Adverteerders als de nieuwe kapiteins

    Het roer om? Adverteerders als de nieuwe kapiteins

    Steeds vaker staan adverteerders zelf aan het roer van de productie van marketingcampagnes in plaats van het reclamebureau. Met meerdere bureaus en disciplines een consistente campagne maken vergt echter veel aandacht en energie. Het aansturen van meerdere bureaus is bovendien complex. En dan ook nog de interne teams met verschillende belangen en eigen budgetten op één lijn krijgen is een extra uitdaging.

    Lees verder »
    • Bart Reef (Dot Connectors)
    • 25 juni 2020
    • Advertising Strategie
      • 1966
      • 0
  • Visual search: hoe er geen hertengewei tussen de schoenen terechtkomt

    Visual search: hoe er geen hertengewei tussen de schoenen terechtkomt

    Ken je dat? Je hebt de perfecte zomerschoenen op het oog, staan geweldig bij al je outfits, maar uitverkocht en niet meer leverbaar. Dat is balen. Gelukkig hebben steeds meer e-commerce bedrijven aanbevelingen waarin je wellicht een vergelijkbaar product kunt vinden. Maar wacht... een hertengewei?

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 25 juni 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 1488
      • 0
  • Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers beter presteren

    Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers beter presteren

    We weten dat we niet goed zijn in multitasking, maar we doen wel steeds vaker aan task switching. Ook omdat het werk erom vraagt. Wat blijkt? Wie game-ervaring heeft, is beter in het wisselen tussen taken als het gaat om accuraatheid, snelheid en het filteren van informatie.

    Lees verder »
    • Tjerk van der Maten (Home of esports )
    • 24 juni 2020
    • Innovatie Loopbaan
      • 2574
      • 2
  • ReclameReview: het geniale idee achter The Famous Grouse House

    ReclameReview: het geniale idee achter The Famous Grouse House

    Ben je benieuwd naar Schotland, maar wil (of mag) je nog niet reizen dankzij de coronamaatregelen? Dan kun je met The Famous Grouse met zijn twee?n in eigen land een Schotse minivakantie vieren. Tenminste, als je de winnaar bent van deze actie.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 24 juni 2020
    • Advertising
      • 2168
      • 0
  • Jouw vakkennis upgraden vanaf je thuiswerkplek? Kantoor mag ook! #adv

    Jouw vakkennis upgraden vanaf je thuiswerkplek? Kantoor mag ook! #adv

    Vorig jaar rond deze tijd zou je misschien al een aantal vakcongressen hebben bezocht. Veel bedrijven organiseren nu webinars en virtuele events om kennis te delen, vaak gratis te consumeren. Wij bundelen voor jou graag de Marketing en Media gerelateerde vakkennis, zodat je overzichtelijk jouw keuzes kunt maken in data en onderwerpen om deel te nemen. Naast Marketing en Media bieden we ook webinars aan in de clusters Digital Commerce en Retail en Customer Service. Ga via de link hieronder naar het drop down menu om ook deze webinars te bekijken.

    Neem snel een kijkje op Webinar Web en schrijf je in voor de interessante webinars!

    Lees verder »
    • BBP Media (bbp.nl)
    • 24 juni 2020
      • 1682
      • 0
  • Stelling: ‘Het merk overleeft dankzij adverteren’

    Stelling: ‘Het merk overleeft dankzij adverteren’

    Hoe trekken merken aandacht en houden ze die vast in deze coronatijd? Er wordt op dit moment heel wat over afgeschreven, nu merken vaak in defense mode gaan. Maar zoals Dick van der Lecq RM, managing director DDB Unlimited, zegt: “In de Tweede Wereldoorlog wisten merken dat het heel, heel belangrijk was dat het publiek de merknaam - als de oorlog eenmaal voorbij was - niet zou zijn vergeten.” Eén stelling, zeven marketeers, zeven meningen…

    Lees verder »
    • Nanny Kuilboer (MarketingTribune)
    • 24 juni 2020
    • Advertising Strategie
      • 2450
      • 0
  • Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. Welke impact zien we binnen Google Ads?

    Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. Welke impact zien we binnen Google Ads?

    De komst van Amazon is van tevoren flink gehyped, dagelijks verschenen er meerdere blogs over de kansen die deze nieuwe marketplace in Nederland zou bieden. Maar wat is de stand van zaken nu? Welke rol speelt Amazon op dit moment binnen het online landschap? En wat is tot nu toe het effect op retailers?

    Lees verder »
    • Mark Meijs (iProspect )
    • 23 juni 2020
    • Advertising Data analytics Strategie
      • 6082
      • 2
  • Pak mee: 5 lessons learned uit geslaagde optimalisatie bestelproces #adv

    Pak mee: 5 lessons learned uit geslaagde optimalisatie bestelproces #adv

    Bezoekers verliezen in de check-out is extreem zonde en soms ook te voorkomen. Door je check-out te optimaliseren, kun je meer omzet halen uit bestaand verkeer. Soms zijn kleine aanpassingen al voldoende. Smart IM deelt 5 waardevolle lessons learned gebaseerd op resultaten die zijn behaald tijdens een succesvolle A/B test in het check-out-proces. Mis ze niet!  Lees ook dit artikel en pluk de vruchten van de verkregen inzichten!

    Verder naar de lessons learned

    Lees verder »
    • Smart IM
    • 23 juni 2020
      • 2086
      • 0
  • Laurens Miedema (Gamma): ‘De consument pikt nu meer’

    Laurens Miedema (Gamma): ‘De consument pikt nu meer’

    Sinds het uitbreken van corona is de Nederlander massaal aan het klussen geslagen. Een gunstige ontwikkeling voor bouwmarktketen Gamma? Manager marketing en communicatie Laurens Miedema vertelt het ons.

    Lees verder »
    • Lucas Boon (MarketingTribune)
    • 23 juni 2020
    • Advertising Strategie
      • 3662
      • 0
  • Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven?

    Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven?

    Levertijd is een belangrijk onderwerp als het gaat over e-commerce. Alles wat we online bestellen moet op de een of andere manier vanuit de plek waar het vandaan komt bij jou worden thuisbezorgd. Nadat jij op de bestelknop drukt, wordt er achter de schermen van alles in werking gezet om dat voor elkaar te krijgen. Maar dat kost tijd. Veel webshops beloven ons een levering binnen 24 uur. Maar er zijn er ook genoeg die dat niet kunnen waarmaken. Hoe ga je om met de communicatie over levertijd als je geen 24-uurs levering kunt waarmaken?

    Lees verder »
    • Roos van Dam (Online Dialogue)
    • 23 juni 2020
    • Data analytics
      • 3422
      • 0
  • ouder ?

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

热门手机游戏

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you

热门手机游戏