-
Social selling: meer dan ‘gewoon zichtbaar zijn’
Hoe zet je socialmedia-volgers om in klanten? Want zichtbaar zijn is niet genoeg. In deze blog deel ik mijn eigen verkoopstrategie, die mij tweehonderd klanten uit social media opleverde.
-
Marketingcommunicatietalent spotten in 2020: zoek de generalist
En ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de media- en marketingcommunicatiesector. Welke talenten zijn gewild in 2020? Waar letten recruiters op? Na jaren van zoeken naar specialisten, geldt vanaf nu: zoek professionals die niet alleen specialist maar vooral ook generalist is (en liefst algemeen ontwikkeld).
-
Hoe laat je een scale-up verder groeien met content en data?
Als scale-up (B2B) heb je een beperkt marketingbudget gecombineerd met de ambitie om snel te groeien. De eerste klanten van een scale-up komen vaak uit het netwerk, daarna is het noodzakelijk om buiten het netwerk een klantenkring op te bouwen.Na een aantal mislukte pogingen om sales te versnellen kozen we bij Basedriver voor een aanpak gebaseerd op content en data. Dit leidde tot tien keer meer online traffic en tien keer meer wekelijkse inschrijvingen op de nieuwsbrief. Hoe we dat deden, lees je hier.
-
Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever
Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model voor de effectiviteit van creativiteit en laten zien hoe creatie bijdraagt aan merksucces. Als je je vakantiekoffer nog niet hebt gepakt, doe je er verstandig aan om dit rapport er ook nog even bij te proppen. Of lees de samenvatting hieronder.
-
Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’
Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel als geen ander. Sinds zijn twaalfde runt hij zijn social-marketingbureau GoSpooky. Hoe doet hij dat?
-
Het roer om? Adverteerders als de nieuwe kapiteins
Steeds vaker staan adverteerders zelf aan het roer van de productie van marketingcampagnes in plaats van het reclamebureau. Met meerdere bureaus en disciplines een consistente campagne maken vergt echter veel aandacht en energie. Het aansturen van meerdere bureaus is bovendien complex. En dan ook nog de interne teams met verschillende belangen en eigen budgetten op één lijn krijgen is een extra uitdaging.
-
Visual search: hoe er geen hertengewei tussen de schoenen terechtkomt
Ken je dat? Je hebt de perfecte zomerschoenen op het oog, staan geweldig bij al je outfits, maar uitverkocht en niet meer leverbaar. Dat is balen. Gelukkig hebben steeds meer e-commerce bedrijven aanbevelingen waarin je wellicht een vergelijkbaar product kunt vinden. Maar wacht... een hertengewei?
-
Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers beter presteren
We weten dat we niet goed zijn in multitasking, maar we doen wel steeds vaker aan task switching. Ook omdat het werk erom vraagt. Wat blijkt? Wie game-ervaring heeft, is beter in het wisselen tussen taken als het gaat om accuraatheid, snelheid en het filteren van informatie.
-
ReclameReview: het geniale idee achter The Famous Grouse House
Ben je benieuwd naar Schotland, maar wil (of mag) je nog niet reizen dankzij de coronamaatregelen? Dan kun je met The Famous Grouse met zijn twee?n in eigen land een Schotse minivakantie vieren. Tenminste, als je de winnaar bent van deze actie.
-
Jouw vakkennis upgraden vanaf je thuiswerkplek? Kantoor mag ook! #adv
Vorig jaar rond deze tijd zou je misschien al een aantal vakcongressen hebben bezocht. Veel bedrijven organiseren nu webinars en virtuele events om kennis te delen, vaak gratis te consumeren. Wij bundelen voor jou graag de Marketing en Media gerelateerde vakkennis, zodat je overzichtelijk jouw keuzes kunt maken in data en onderwerpen om deel te nemen. Naast Marketing en Media bieden we ook webinars aan in de clusters Digital Commerce en Retail en Customer Service. Ga via de link hieronder naar het drop down menu om ook deze webinars te bekijken.
Neem snel een kijkje op Webinar Web en schrijf je in voor de interessante webinars!
-
Stelling: ‘Het merk overleeft dankzij adverteren’
Hoe trekken merken aandacht en houden ze die vast in deze coronatijd? Er wordt op dit moment heel wat over afgeschreven, nu merken vaak in defense mode gaan. Maar zoals Dick van der Lecq RM, managing director DDB Unlimited, zegt: “In de Tweede Wereldoorlog wisten merken dat het heel, heel belangrijk was dat het publiek de merknaam - als de oorlog eenmaal voorbij was - niet zou zijn vergeten.” Eén stelling, zeven marketeers, zeven meningen…
-
Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. Welke impact zien we binnen Google Ads?
De komst van Amazon is van tevoren flink gehyped, dagelijks verschenen er meerdere blogs over de kansen die deze nieuwe marketplace in Nederland zou bieden. Maar wat is de stand van zaken nu? Welke rol speelt Amazon op dit moment binnen het online landschap? En wat is tot nu toe het effect op retailers?
-
Pak mee: 5 lessons learned uit geslaagde optimalisatie bestelproces #adv
Bezoekers verliezen in de check-out is extreem zonde en soms ook te voorkomen. Door je check-out te optimaliseren, kun je meer omzet halen uit bestaand verkeer. Soms zijn kleine aanpassingen al voldoende. Smart IM deelt 5 waardevolle lessons learned gebaseerd op resultaten die zijn behaald tijdens een succesvolle A/B test in het check-out-proces. Mis ze niet! Lees ook dit artikel en pluk de vruchten van de verkregen inzichten!
-
Laurens Miedema (Gamma): ‘De consument pikt nu meer’
Sinds het uitbreken van corona is de Nederlander massaal aan het klussen geslagen. Een gunstige ontwikkeling voor bouwmarktketen Gamma? Manager marketing en communicatie Laurens Miedema vertelt het ons.
-
Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven?
Levertijd is een belangrijk onderwerp als het gaat over e-commerce. Alles wat we online bestellen moet op de een of andere manier vanuit de plek waar het vandaan komt bij jou worden thuisbezorgd. Nadat jij op de bestelknop drukt, wordt er achter de schermen van alles in werking gezet om dat voor elkaar te krijgen. Maar dat kost tijd. Veel webshops beloven ons een levering binnen 24 uur. Maar er zijn er ook genoeg die dat niet kunnen waarmaken. Hoe ga je om met de communicatie over levertijd als je geen 24-uurs levering kunt waarmaken?